Autor Wątek: Pytanie do klubowych informatyków  (Przeczytany 1014 razy)

OCampa

  • Specjalista Sztabowy
  • *
  • Wiadomości: 1092
    • Zobacz profil
    • www.ppoz.sklep.pl
Pytanie do klubowych informatyków
« dnia: Listopad 25, 2013, 10:15:34 pm »
hejka.
Mam pytanie do kolegów. ostatnio mam kłopot z firmą hostingową. po małej korespondencji otrzymałem takie info:
"powodem problemu jest przekraczanie przez Państwa skrypt strony limit godzinowej ilości zapytań wysyłanych przez skrypt strony do bazy danych. Dotyczy to użytkownika bazy danych yyyxxx, na którym jest skonfigurowany skrypt strony. Dla Pańskiego pakietu hostingowego limit godzinowy zapytań wynosi 50000, poniżej zamieszczam logi z przekraczania limitu. Aby problem usunąć należy zoptymalizować działanie skryptu, aby liczba zapytań wysyłanych do bazy danych była jak najmniejsza. Zazwyczaj w takich przypadkach pomaga wykonanie aktualizacji skryptu i modułów działających w ramach skryptu strony, oraz usunięcie nieużywanych modułów.
131125 12:56:47 [Warning] Aborted connection 1383277 to db: 'unconnected' user: 'yyyxxx' host: 'localhost' (init_connect command failed)
131125 12:56:47 [Warning] User 'yyyxxx' has exceeded the 'max_questions' resource (current value: 50000) "

no i teraz zamierzam szukać jakiegoś informatyka, który mi to naprawi, ale ciężko mi zdefiniować pytanie jak ma mi pomóc.
Kwestia tego, co zaznaczyłem na grubo.
Czy to by chodziło, że muszę przemodelować/zmienić zupełnie silnik sklepu? Czy może wystarczy coś tam poskrobać w bazie danych? U siebie w cPanelu znalazłem nawet coś takiego jak phpMyAdmin :D Może tam coś poprawić?
A może , nie wiem, skasować bazę danych i wgrać ją jeszcze raz?
Byłbym wdzięczny za informacje, do kogo mam się zgłosić, czy do osoby od php czy od silnika sklepu...
Zmiana serwera, wiem, jest dobrym rozwiązaniem, ale nie chciałbym ,żeby za kilka miesięcy znowu przyszła informacja,że wykorzystuje ich serwer. Aha, nadmieniam, że sklepu nie zmieniałem od 5 lat,nowych produktów było kilkadziesiąt, a teraz nagle hostingodawcy coś odwala...

EDIT:
Znalzłem coś takiego:


Zrobić kompresje całej zawartości? Czytam,że to pomaga
« Ostatnia zmiana: Listopad 25, 2013, 10:27:21 pm wysłana przez OCampa »

Wookie

  • Starszy Specjalista Sztabowy
  • *
  • Wiadomości: 1423
  • Live Long And Prosper
    • Zobacz profil
Odp: Pytanie do klubowych informatyków
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 26, 2013, 09:02:41 am »
Twoja strona generuje za dużo zapytań do bazy danych. Jeśli korzystasz z jakiegoś silnika do swojego sklepu to niestety w tej kwestii prawdopodobnie nie da się zrobić, bo byś musiał we flakach silnika grzebać. Zwyczajnie platforma jest niezoptymalizowana pod ilość zapytań. Kompresja w tym przypadku raczej nic nie da, ponieważ chodzi o same zapytania a nie ilość danych przez nie zwracane. Sama baza danych nie jest tutaj też winna, więc w PHPmyAdminie za dużo nie zdziałasz. To aplikacja jest tak zaprojektowana, że po prostu sypie dużą ilością zapytań, więc wgranie od nowa bazy nic nie da, bo ona tylko przechowuje dane, a silnik sklepu ją o coś odpytuje.

Żaden programista się raczej nie podejmie grzebania w silniku sklepu albo jak się zgodzi to sobie słono za to zażyczy, bo to czasochłonna i co tu ukrywać chu...owa robota. Lepiej chyba jednak upatrywać rozwiązania albo w nowym hostingu, który tyle zapytań spokojnie przyjmie, ewentualnie upgrade obecnego na wyższą opcję, albo kwestia silnika sklepu. Może jest jakaś aktualizacja używanego prze Ciebie silnika i faktycznie nowsze wersje aplikacje są bardziej optymalne. Ostatecznie możesz zmienić silnik sklepu - cenowo wyjdzie pewnie podobnie jak grzebanie w bebechach obecnego.

Jeśli faktycznie ty nic nie zmieniałeś w swojej stronce, a nagle hostingowi to przeszkadza, to pewnie zmieniły się po drodze warunku użytkowania albo coś. A może ostatnio masz wzmożony ruch na stronie?
Ugryzienie łosia może być niebezpieczne!!

OCampa

  • Specjalista Sztabowy
  • *
  • Wiadomości: 1092
    • Zobacz profil
    • www.ppoz.sklep.pl
Odp: Pytanie do klubowych informatyków
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 26, 2013, 10:11:46 am »
Dzięki za obszerne wyjaśnienia.

Problem polega na tym, że strona nie była zmieniana (moduły, upgrade) itp.. Ilość wejść akurat w tym okresie roku (jesień) na stronę mam najmniejszy w całym roku. Ataków spambotów nie ma, roboty googla chodzą w normie. 
Wyjdzie na to, że póki co muszę wziąć lepszy serwer, żeby strona nie padła zupełnie. A w nowym roku zmieniam silnik sklepu na nowy.  Modyfikacje tego to bezcelowa praca, sam programista, który mi go sprzedawał nic nie chciał zmieniać 5 lat temu, a teraz to chyba już w ogóle go nie ma na rynku :D
Jeszcze raz dzięki za pomoc